Plavecký výcvik

Současná představa o tom, jak naučit jedince bezpečně zvládnout a mnohostranně využívat vodní prostředí, vychází z představy plavecké výuky jako procesu, ve kterém si jedinec osvojuje a rozvíjí dílčí a posléze komplexní plaveckou dovednost.

Organizovaná plavecká výuka je pedagogický proces, jehož hlavním cílem je přispívat k harmonickému rozvoji dětí:

– rozvojem pohybových schopností

– osvojováním nových pohybových dovedností

– upevňováním zdraví a odolnosti žáků

– vytvářením kladného vztahu k plavání jako pohybové aktivitě, která je nezbytnou složkou životního stylu

Plavecká výuka přispívá k plnění následujících úkolů ve třech základních sférách tělovýchovného procesu:

1. Ve výuce pohybových dovedností, které jsou předpokladem účelného a bezpečného pohybu ve vodě. Hlavním postupným cílem základního plavání je naučit neplavce plavat jedním způsobem na patřičné úrovni a vytvořit předpoklady pro nácvik dalších způsobů. Neoddělitelnou součástí vzdělávacího obsahu plavecké výuky jsou poznatky a vědomosti z oblasti fyzikálních vlastností vody, principů a zákonitostí pohybu v ní.

2. V rozvoji pohybových schopností, kdy dochází též k rozvoji funkční zdatnosti, výkonnosti a odolnosti dítěte a k vytváření předpokladů pro další zdokonalování pohybových schopností především vytrvalostního charakteru.

3. V oblasti výchovného působení, kdy vychováváme cenné morálně volní vlastnosti, dochází k překonávání psychických zábran a stresových situací při výuce a neméně jsou významné i úspěchy, které vedou k posílení sebedůvěry. V průběhu plavecké výuky dochází k vytváření kladného vztahu dítěte k vodě a pohybu ve vodním prostředí, k jeho pravidelnému provozování. Výchovné působení během plavecké výuky vede k zachování zásad společenského chování a dodržování hygienických požadavků.

Cíle:
– osvojit si základní plavecké dovednosti

– naučit se správně plavat jedním plaveckým způsobem a vytvořit předpoklady pro nácvik dalších

– osvojit si zásady osobní bezpečnosti při plavání a pobytu u vody

To, co způsobuje plaveckou nedostatečnost, nejsou ani tak špatně osvojené plavecké pohyby, jako neschopnost zvládnout výdechy do vody během plavání a další dovednosti, které nazýváme základní plavecké dovednosti (ZPD). Různí autoři uvádějí různé druhy těchto dovedností. Např. rovnováha ve vodě, dýchání, lokomoční pohyby. Obvykle se uvádí těchto pět skupin činností:

– plavecké dýchání

– plavecká poloha, vznášení, splývání

– skoky do vody

– orientace ve vodě

– pocit vody

Divadelní představení

V pátek 5. listopadu přijede         do mateřské školy maňáskové divadlo Šternberk s pohádkami: "O veliké řepě", "Proč si                   s prasátkem nikdo nechtěl hrát" a  "Kůzlátka a vlk".

Zrušené cvičení "Děti na startu"

Ve středu 20.10.2021  odpadá cvičení v sokolovně z důvodu malého počtu cvičících dětí. Cvičeni proběhne v prostorách mateřské školy.

Společné focení venku - zrušeno

Společné focení venku je pro malý počet přtomných dětí zrušeno.

Placení stravného a školného

Od 14.10.2021 plaťte stravné a školné na měsíc říjen smile.

Vyšetření zraku

V pátek 12.11.2021 proběhne scenningové vyšetření zraku pro děti, které rodiče nahlásili.

Vyíráme 170 Kč.

Děti na startu

Každou středu chodíme cvičit do sokolovny

Přihlášeným dětěm dejte s sebou do batohu piití, sportovní obuv, tepláky, tričko a mikina.